۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری:

۷۴ درصد برنامه ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی استان محقق شد

۷۴ درصد برنامه ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی استان محقق شد

شهرکرد-مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۷۴ درصد برنامه ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی استان چهارمحال و بختیاری محقق شده است.

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال تاکنون ۷۴ درصد برنامه ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی استان چهارمحال و بختیاری محقق شده است.

وی افزود: بر اساس عملکرد برنامه تولید و پایش ارزی کشور ۷۳ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری مصرف ارزی داشته‌اند که از این مجموع ۲۷ واحد تاکنون تأیید نهایی گرفته‌اند و مجوز استفاده از سهمیه ارزی را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۶ واحد دیگر هم منتظر تأیید دفاتر تخصصی و چهار واحد در مرحله کارشناسی استان هستند.

رحمتی تصریح کرد: ارزبری ۱۲ واحد صنعتی هم صفر بوده است و ۲۴ واحد برنامه تولید ثبت نکرده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت آمار تولید واحدهای صنعتی به صورت ماهیانه عنوان کرد: تا زمانیکه برنامه تولید ثبت نشود نیاز ارزی هم مشخص نمی‌شود و ارزی به واحدها تعلق نخواهد گرفت.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سهمیه ارزی پاییز بر اساس آمار تولید ۴ ماهه قبل برای واحدهای صنعتی تخصیص داده می‌شود.

رحمتی اضافه کرد: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری واحدهای صنعتی بیش از برنامه تولید ثبت شده ارز دریافت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به برتر بودن چهارمحال و بختیاری در تحقق برنامه ارزی کشور گفت: بر اساس مصوبات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ امکان اخذ ثبت سفارش جدید صرفاً برای واحدهای تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت که برنامه تولید سال ۱۴۰۳ خود را در بخش تجارت داخلی ثبت کرده باشند و این برنامه به تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر تخصصی مربوطه رسیده باشد، امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 6232448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha